RAKSTI

Lidojuma ietekme uz cilvēka veselību

Pacelties debesīs un redzēt plašumus no putna lidojuma. Vai tas nav lieliski? Ikvienam patīk apskatīt kādu vietu, kas nav redzama tepat aiz loga, apceļot zemes, sastapt interesantus cilvēkus, iepazīt citu tautu kultūru. Tāpēc bieži vien cilvēki izmanto ātrāko un ērtāko veidu, kā nokļūt citā valstī, proti, lidojot ar lidmašīnu. Taču mēdz būt gadījumi, kad lidošana var slikti iedarboties uz cilvēka pašsajūtu un organismu. Svarīgi pirms lidojuma ir sagatavoties, izvērtēt savu veselības stāvokli. Galvenie sliktas pašsajūtas radītāji ir slikta dūša, aizkritušas ausis, psiholoģiskas bailes, vēnu trombi.

Ieteikumi, kā veiksmīgi veikt pārlidojumu:

  • Ja krīt ausis ciet, tad vajag sūkāt konfektes vai lietot košļājamo gumiju, kas nepārtraukti nodrošina siekalas mutē. Līdz ar to dzirdes kanāls ausī nevar aizvērties, un tās ciet krīt mazāk. Situācija, nolaižoties uz zemes, normalizējas dažu minūšu vai stundu laikā, taču, ja spiediens nav izlīdzinājies arī pēc ilgāka laika, jāapmeklē ārsts.
  • Spiediena maiņas dēļ var sāpēt ausis. Svarīgi ir pirms lidojuma izārstēt hroniskus iekaisumus – iesnas, vidusauss iekaisumu, jo tad lidojums var būt ļoti sāpīgs. Iesaka lietot arī ausu pilienus.
  • Ieteicams ir pirms ceļojuma nomierināties. Svarīgi, lai cilvēks jūtas komfortabli. Ja ir klaustrofobija, kas lidmašīnas mazajās sēdvietās nebūtu reti sastopama, tad var palūgt, lai stjuarti iesēdina pie avārijas izejām vai pirmajā rindā, kur sēdvietas ir lielākas, var sēdēt arī pie loga, lai imitētu plašuma sajūtu. Var lietot arī nomierinošu preparātus, taču tas jādara pirms lidojuma, nevis tā laikā.
  • Vestibulārais aparāts ikvienam, kurš neatrodas uz zemes, mēdz „sabojāties”, to sauc arī par ‘’Jūras slimību’’, un tā sastopama arī ceļojot ar kuģi vai autobusu. Savu vestibulāro aparātu ikviens cilvēks var nostabilizēt ar aptiekā nopērkamām zālēm. Palīdz arī miegs.
  • Lai arī trombi ir sastopami vecākiem cilvēkiem, jauniešiem mūsdienās šī slimība arī piemīt. Lidojot īpaši nebūtu jāuztraucas, vienīgi kājai saliektā stāvoklī nevajadzētu atrasties ilgāk par stundu. Lidmašīnu stjuarti ir ļoti pretimnākoši un palīdzēs pat vingrot lidmašīnas salonā. Arī aiziešana uz tualeti būs kā maza pastaiga, ko ik pēc stundas vajadzētu atkārtot.

Tātad, lai Jums patīkams „lidojums” arī turpmāk!

Jebkura nolaišanās, pēc kuras tu vari piecelties un aiziet, ir izdevusies nosēšanās

Saites:
Skaties arī šo

foto atpūta masāža miegs Šrilanka apmācība saule sports ceļojums ziema Tibeta Ķīna enerģija terapija jūra veselība kultūra ķermenis Himalaji kalni