RAKSTI

Veselības rokasgrāmata trekinga cienītājiem

Veselības rokasgrāmata trekinga cienītājiem

Ikvienā ceļojumā jūs nonākat jaunās un neparedzētās situācijās. Jūsu paradumi un kustības cenšas pielāgoties šiem jaunajiem apstākļiem, bet slimības un traumas var atgadīties jebkur. Trekinga cienītāji ir vieni no tiem, kas dažkārt piespiež sevi darīt vairāk nekā vajadzētu. Tā kā traumas var sabojāt ceļojumu, vajag vienmēr veikt papildu piesardzības pasākumus. Un šī informācija var jums palīdzēt, kā vislabāk izārstēt dažāda veida traumas.

  • Sastiepumi – potītes sastiepums ir bieži sastopams. Pakāpeniski traumētā vieta sāk sāpēt un piepampt, tāpēc ārstēšanās pasākumā vajag iekļaut atpūtu (nekādu staigāšanu), un, ja tas ir iespējams, tad apsaitēt ar elastīgo saiti. Bet, lai noņemtu pampumu, vajag uzlikt ledu 10-15 minūtes 3-4 reizes dienā.
  • Ceļa sastiepumi –trekinga laikā tieši uz ceļa muskuļiem un cīpslām tiek izdarīts liels spiediens. Šie sastiepumi ir ļoti nopietnas traumas, jo dažkārt tās pat nav iespējams pilnībā izārstēt, tāpēc noteikti vajag sazināties ar ārstu. Taču pie jebkuriem sastiepumiem vajag atcerēties (R.I.C.E. – Rest, Ice, Compression, Elevation) – atpūta, ledus, saspiešana, pacēlums.
  • Iekaisumi – papēža cīpslu un apkārtējo audu iekaisums rodas no pārāk liela spiediena uz papēža. Cīpsla kļūst jūtīga, un dedzināšanas sajūta rodas ejot vai skrienot. Iekaisumiem palīdz ledus un pretiekaisuma zāles.
  • Muguras sāpes – tās var rasties, ja tiek cilāts pārāk liels smagums. Lai atslābinātu muskuļus, gultas režīms vismaz dažas dienas ir pats labākais variants. Ir ieteicama arī maiga masāža, karsta duša vai gulēšana uz cieta matrača.
  • Apakšstilbu sāpes – tās var rasties, ja cilvēks nav labā fiziskā formā vai nav iesildījies. Ledus, izvairīšanās no treniņiem, elastīgās saites izmantošana un pretiekaisuma zāles palīdzēs atlabšanā.

„Profilakse ir labāka nekā ārstēšana”, to ceļotājiem vajadzētu paturēt prātā. Trekingam ir nepieciešami skriešanas apavi vai pārgājiena zābaki ar elastīgu zoli. Katram ir savs fiziskās izturības līmenis, tāpēc nevajag tēlot „supervaroni”. Nevajag visu sasteigt, jo tas var izraisīt sastiepumus un iekaisumus. Svarīgi ir pirms tam iesildīties, kā arī atcerēties, ka nepazīstamās vietās negadījumi notiek daudz biežāk.

Saites:
Skaties arī šo

foto kalni Tibeta terapija masāža kultūra sports ziema jūra ceļojums Himalaji atpūta Ķīna miegs apmācība saule enerģija ķermenis Šrilanka veselība