RAKSTI

Emocionālā ēšana

Emocionālā ēšana

Tu nevari izbēgt. Tas ir visur, kur tu ej. Tas ir jaunos veikalos, tas ir redzams televizorā, tas ir reklāmā uz tavas filmas biļetes. Samierinies . Ēdiens ir visur. Pat ja tas nav redzams, mēs par to domājam. Un visskumjākais ir tad, ja ēdiens tiek tiesāts emocionāli svārstīgos brīžos – skumju, dusmu, garlaicības, sasprindzinājuma vai pat enerģijas pieplūduma gadījumā. Pagaidi piecas minūtes pirms sniedzies pēc tā garduma.

  • Tiec prom no bīstamās zonas. Izej laukā no virtuves un ieturi distanci starp sevi un ēdienu. Tas ļaus tev izvēdināt galvu.
  • Pajautā sev, kas īsti notiek? Vai tu esi nikns? Neapmierināts? Garlaikots? Izproti savas izjūtas un atrodi veidu, kā tikt ar tām galā.
  • Mēģini izprast patiesību par emocionālo ēšanu. To mēs saprotam tikai tad, kad galvā atskan signāls, ka tā nav pareizi, un slikti sajūtamies pēc ēšanas, nevis pirms.
  • Piecas minūtes būs pietiekami ilgs laika posms, lai atrastu sev kādu nodarbošanos. Piezvani draugam, aizej pastaigāties vai noskaties kādu filmu.

Emocionālā ēšana norāda nevis uz sadarbību, bet uz izvairīšanos. Tiec galā ar situācijām, kas izraisa stresu. Izrunājies ar tiem cilvēkiem, kas rada šo urdošo sajūtu. Tas ļaus tev par to vairs nedomāt. Ja šī ēšana atkārtojas vairakkārt , tad pieraksti , kas tas bija par brīdi, kad tu apstājies ēst. Kurā brīdī atskanēja signāls? Izdomā vairākas aktivitātes, kuras tu vari uzsākt nekavējoties, ja tas ir nepieciešams. Vai arī sastādi draugu sarakstu, kuriem tu vari piezvanīt tajā noteiktajā brīdī. Visbeidzot palutini sevi ar kaut ko neēdamu – filmu, jaunu kreklu, kādu nieciņu- ikreiz, ja tu esi spējis izvairīties no emocionālās ēšanas momentiem.

Jo vairāk tu ignorēsi emocionālo ēšanu, jo labāk spēsi pretoties tai.

Informācijas avots: „eat. delete.” Pooja Makhija

Saites:
Skaties arī šo

saule foto kultūra ķermenis Tibeta apmācība kalni ceļojums terapija atpūta Ķīna jūra Šrilanka masāža Himalaji ziema enerģija sports miegs veselība