RAKSTI

Veselīgs miegs

Veselīgs miegs

Miegs ir relaksācijas un jaunu spēku uzkrāšanas process. Taču arī pilnvērtīgi relaksēties ir jāmāk, jo citādi dažādi apstākļi var izraisīt nogurumu, stresu. Šie daži ieteikumi varbūt ļaus jums izbaudīt miegu pilnībā.

  • Svarīgs ir gulēšanas ilgums. Protams, visi to jau būs dzirdējuši, ka cilvēkam jāguļ apmēram 8 stundas dienā. Taču pilnvērtīgākais miegs ir laika posmā no 22.00 līdz 2.00. Būtiski ir arī iet gulēt un celties apmēram vienā un tajā pašā laikā, lai organismam saglabātos viens dienas ritms.
  • Pārbaudiet, vai gultas matracis un spilvens ir kvalitatīvs un ērts. Taču ja bieži nākas pamosties ar sāpošu muguru vai sprandu, tad būtu vērts pamainīt kaut ko, jo nepareiza gulēšana var izraisīt, piemēram, mugurkaula defektu.
  • Vislabākais variants ir tad, ja istabā neatrodas elektroniskas ierīces. Istabai nakts laikā vajadzētu slīgt pilnīgā tumsā, kā arī tās temperatūrai vajadzētu būt apmēram 18 grādiem, jo gulēšana pārāk karstā vai pārāk aukstā istabā var apgrūtināt elpošanu un miegs var būt nepilnvērtīgs.
  • Izvairieties turēt guļamistabā nakts laikā mājdzīvniekus – kaķus, suņus-, jo tad jums nāksies cīnīties par vietu gultā vai atvairīt viņu nebeidzamos uzmanības pievēršanas mēģinājumus.
  • Alkohola lietošana kā iemigšanas līdzeklis iespējams sākotnēji var palīdzēt jums aizmigt, bet tas arī rada traucējumus miegā. Alkohola dzērieni pirms gulētiešanas var palielināt varbūtību, ka jūs pamostaties naktī.
  • Neejiet gulēt ar sajūtu, ka ļoti gribas ēst, bet arī nevajag pirms gulētiešanas pārēsties. Vislabāk, ja pēdējā maltīte ir kādas 2 vai vairāk stundas pirms gulētiešanas, lai organisms var pārstrādāt pārtiku.
  • Izvairieties lietot nikotīnu vai kofeīnu pirms gulēšanas, jo abas šīs vielas izraisa trauksmi un neļauj gulēt.

Ja šie ieteikumi nepalīdz pilnvērtīgi izbaudīt nakts miegu, tad būtu vērts vērsties pie ārsta, lai noteiktu, kas tieši neļauj relaksēties naktī.
Labi ir gulējis tas, kas neatceras, ka gulējis slikti. /Fullers T./

Saites:
Skaties arī šo

miegs kalni kultūra ceļojums apmācība masāža ziema atpūta foto jūra Tibeta veselība saule terapija sports Šrilanka Ķīna ķermenis Himalaji enerģija